2016. február 27.

Szelencefélsiker - Szelencekonyha - Mézes mustáros csirkemell bazsalikomos tésztával

Szelencekonyha – Szelencefélsiker
A mézes-mustáros pácban fürdő csirkemell bazsalikomos tejszínes tésztával

Úgy gondolom, szeretek főzni. Elpakolni utána viszont határozottan nem szeretek, ezt viszont tudom. Részben ezért, részben pedig azért, mert nagyon szeretek új ízeket kipróbálni, került fel a bűvös 101-1001-es listámra a 13-as tétel, „kipróbálni három új receptet”.
A Szelencekonyha előző bejegyzésében enchiládát készítettem, ma pedig mézes-mustáros csirkemellet boszorkánykodtam bazsalikomos tejszínes tésztával.
Ha kíváncsiak vagytok mi lett az eredménye a mai főzőcskének, akkor nyissátok ki a Szelencét!
A receptet Nor receptje, és az aprosef.hu oldalon találtam rá.


Első lépésként megmostam a csirkemellet, és csíkokra vágtam. Egy műanyag dobozba beledobáltam a felcsíkozott csirkemellet, sóztam, borsoztam, majd mustárt, mézet, olajat tettem rá, végül egy fél citrom kifacsart levével koronáztam a pácot. A bepácolt csirkét néhány órára (ínyencebbek akár egy egész éjszakára) a hűtőbe tettem pihenni.

Amikor a gyomrom már jelezte, hogy izgatottan várja az ebédet, félbeszakítottam a csirke pihenését a hűtőben, és a hideg után egy forró serpenyőben szépen átsütöttem a bepácolt húst.
A csirke sütésével párhuzamosan kifőztem a tésztát (ez nem volt egy nagy was ist das, mondhatni az ebédkészítés legkönnyebb része volt), majd hozzáfogtam a bazsalikomos tejszínes mártás elkészítéséhez.
Egy kisebb lábosban felolvasztottam a vajat, citromhéjat reszeltem rá, és meglocsoltam a citrom levével. Erre a vajas-citromos alapra sajtot reszeltem (a recept cheddart és parmezánt ír, én füstöltet és holland lyukacsos sajtot használtam), és türelmesen vártam, hogy felolvadjon a sajt. Amikor felolvadt a sajt, hozzáadtam a tejszínt, és a friss bazsalikomlevelet, majd összefőztem egy kicsit a szószt.

Miután mindennel végeztem (és örömködtem, hogy nem égettem meg magam semmivel) a tányérra tettem a leszűrt tésztát, rá a mártást, végül a mézes-mustáros csirkemellet.




Hogy tetszett a recept? Hogy álltok az új ízekhez?

2 megjegyzés:

  1. Imádom a tésztás recepteket, amiket így össze kell a végén önteni. Ki fogom próbálni! :)
    Ha egy recept beválik, akkor szeretem újra és újra elkészíteni, de az új dolgok elől sem zárkózok el, amennyiben beszerezhető minden ("medvetalp és fürjtojás mindig van otthon" mondta anno Stahl Judit... :D )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, Stahl Juditnak voltak ilyen szuper mondásai. Anno volt a műsorában egy rész, amikor Budai Péter séf egy meglepi dobozból főzött, ő is hasonlóan nyomta a dolgot "Ugye mindenkinél van otthon egy kis harminc éves konyakban ázott polipkar", és olyan hozzávalókat sorolt, amikről életemben nem is hallottam.

      Miután kipróbáltad, mindenképpen számolj be róla, hogy hogy ízlett! Szerintem nagyon érdekes ízkombináció, a pikáns a mustártól, édeskés a méztől, a bazsalikomtól és a citromtól pedig igazán friss. Szerintem önmagában a tészta is megér egy főzést :]

      Törlés

Kedves Szelencenyitogató!

Köszönöm, hogy időt szántál rám, és megosztottad velem a véleményedet!