2015. május 23.

#34


Minden főzős Szelence bejegyzés elején elmondom, hogy édesanyám felségterülete a konyha. Néha azonban van lehetőség arra, hogy cincogjanak az egerek, ilyenkor jövök én valami neten talált recepttel, és csak reménykedek, hogy sikerül valami ehetőt alkotni. 

Ma éppen cincogtak az egerek, és mivel a bűvös 101-es listámon szerepel "három új recept kipróbálása", bemutatnám a mai áldozatot, a csirkés enchiládát.
Alapvetően nagyon szeretem más nemzetek konyháját végigzabálni kipróbálni, a mexikói pedig különösen közel áll a szívemhez. Szlovéniában, az ösztöndíjas időben Ildikóval szívesen jártunk a Cantana Maxicanaba, ahol szívszaggatóan remek mexikói ételt szolgáltak fel, így nem volt kérdés, hogy ma nekiugrom a receptnek.

A recept 1,5 csirkemellet írt az ételhez, én azonban ma egyedül ettem, és egyedül nem tolok le 1,5 csirkemellet. Egyébként is csak pulyka volt itthon ;]
A húst csíkokra vágtam, megsóztam, megborsoztam. Egy serpenyőben olajat hevítettem, és rádobtam a pulykacsíkokat, pároltam őket egy ideig - ezzel túl is jutottam a recept legnehezebb részén.
Kedvenc konyhai aprítógépünkbe beledobáltam a párolt húst, apróra kockázott paradicsomot, pritamin paprikát, reszelt sajtot, egy fél hagymát, és két kanál salsa szószt. (Igen, a képen kukorica is szerepel, azt a végén kevertem bele)




Így nézett ki az aprított-összekevert hús, salsa, kukorica, sajt, paprika, paradicsom, hagyma szerelem.

Miután összekevertem majdnem minden hozzávalót, kiszabadítottam a tortilla tekercseket a fogságból, és megtöltöttem őket a húsos-zöldséges-salsás-sajtos töltelékkel.


Ez körülbelül 3-4 evőkanál töltelék, ami a tortillán csücsül


Előbb az egyik oldalt hajtottam be

Aztán a másikat is. Gondolkodtam rajta, hogy megtűzöm egy fogpiszkálóval, azonban ezt az ötletet végül elvetettem.


Egy hőálló tál aljára kb. 2 evőkanál salsát szétterítettem, és rátettem a két megtöltött tortilla tekercset


A tetejét is megkentem salsa szósszal, és megszórtam sajttal 



A tekercsek 200 °C-on kb. 25-30 percet tanyáztak a sütőben


Végül sült krumplival tettem teljessé a tekercses boldogságot










4 megjegyzés:

  1. Már megint most kellett megnéznem? :( Ez annyira marhajól néz ki, hogy lehet bepróbálkozok vele én is :p Na nem most, de valamikor a közeljövőben :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem olyan bonyolult, és szárnyas pirítással, sütéssel együtt kb. egy óra alatt el is készült. Majd meséld el, hogy ízlett, ha kipróbáltad :]

      Törlés
    2. Úgy lesz, bár lehet megpróbálom hús nélkül :) Nem vagyok egy nagy hús-zabáló :D De még meglátom, és lehet egy keveset mégis teszek bele :)

      Törlés
    3. Másnap készült belőle egy tonhalas verzió - sós lett, hát szerelmes a szakács :] Gondolkodom egyébként egy sajtos-sajtkrémes verzión is ;]

      Törlés

Kedves Szelencenyitogató!

Köszönöm, hogy időt szántál rám, és megosztottad velem a véleményedet!